HOME | Lots & More

Tips | Advies | Beoordelingen

Welk Fruit Koolhydraatarm?

Welk Fruit Koolhydraatarm
Fruit met weinig koolhydraten: een handige lijst – Ben je benieuwd welke fruitsoorten specifiek weinig snelle suikers bevatten, ongeacht het totale aantal koolhydraten? Kijk dan eens in het blog over fruit met weinig suikers. In dit onderstaand lijstje geven we je enkele fruitsoorten met een laag totaal aantal koolhydraten per 100 gram, ongeacht of dit snelle of trage suikers zijn.

Avocado: 1,4 gram koolhydraten per 100 gram Kokosvruchtvlees: 3 gram Cranberries: 4 gram Frambozen: 4,5 gram Cantaloupe meloen: 5,6 gram Aardbeien: 6,5 gram Nectarine: 6,5 gram Pruim: 7,5 gram Kiwi: 7,5 gram Meloen: 8 gram Watermeloen: 8 gram Bramen: 8,5 gram Perzik: 8,7 gram Citroen: 9 gram Mandarijn: 9,8 gram Blauwe bessen: 11 gram

Voor een optimale gezondheid eet je het beste een grote variatie aan fruit en let je niet te veel op het aantal koolhydraten in fruit. Indien je koolhydraten wil schrappen doe je dat beter door wat zorgvuldiger om te gaan met toegevoegde suikers in gebak, fastfood, snoep en frisdrank.

  1. Met de eetschema’s van FitChef krijg je elke week lekkere en gezonde recepten toegestuurd, die helemaal zijn aangepast aan jouw persoonlijke energiebehoefte.
  2. Zo weet je dat de koolhydraten uit het fruit in je maaltijden of snacks helemaal is aangepast aan jouw energieverbruik.
  3. En zo kan je zorgeloos genieten van heerlijk sappig fruit en al je doelstellingen behalen die je maar wil, zoals afvallen of lean bulken.

👉 Meld je hier aan voor persoonlijke eetschema’s op maat

Is chips koolhydraatarm?

Snacks ❤ Lekker Koolhydraatarm, Afvallen met Bregje Met onze snacks kom je verantwoord de avond door. Veel mensen hebben ‘s avonds trek in een snackje zoals chips of iets dergelijks. Juist dit soort producten bevatten erg veel koolhydraten en zijn daarom niet handig tijdens een koolhydraatarm (lowcarb) dieet.

See also:  Hoe Koud Moet Een Koelkast Zijn?

Kan pindakaas in koolhydraatarm dieet?

Pindakaas & koolhydraatarm eten – Koolhydraatarm eten betekent dat de energie haalt uit vetten en eiwitten. De snelle koolhydraten schrap je uit de maaltijden, die je nog wel eet zijn langzaam. Pindakaas bevat koolhydraten en vetten, maar de koolhydraten die er in zitten zijn de langzame variant.

De vetten zijn bijna allemaal onverzadigde vetten, dus goed voor je hart en bloedvaten. Let wel goed op welke pindakaas je kiest. Bij bepaalde soorten hebben de makers flink veel suiker toegevoegd, dit zijn de koolhydraten de je wil vermijden. Er zijn ook pindakaassoorten die geen suiker bevatten of maar een klein beetje.

Ook is er een light variant onder de pindakazen. Pindakaas bevat enorm veel eiwitten wat tijdens het volgen van een koolhydraatarm dieet prima past. Dus eet gewoon pindakaas als je wil afvallen. Pindakaas kan je op verschillende manieren verwerken in gerechten, passend bij een koolhydraatarm dieet.

Is kwark koolhydraatarm?

Kan een koolhydraatarm dieet en zuivel samengaan? – Ja, dit kan absoluut. En wel in alle soorten. Kaas, room, yoghurt, kwark, alles kan. Want zuivel valt onder het label ‘koolhydraatarm’. Met name om de hoeveelheid eiwitten en vetten die het levert. En het bevat, mits volledig natuurlijk en zonder toegevoegde suikers of smaakjes, geen tot zeer weinig koolhydraten.

  • Aas en boter bijvoorbeeld bevatten nagenoeg geen koolhydraten.
  • Wark en yoghurt bevatten gemiddeld tussen de 3 en 6 gram koolhydraten per 100 gram.
  • Met een bakje van 150 ml, zit je gemiddeld op 8 tot 12 gram koolhydraten.
  • Dit is in een koolhydraatarm eetpatroon prima in te passen.
  • Ijken we even naar kaas, dan geeft dat het volgende algemene beeld over de hoeveelheid koolhydraten die kaas bevat.
See also:  Wat Maakt Fruit Fruit?

De hoeveelheden zijn genoemd per 100 gram product. Ik gebruik hiervoor afbeeldingen die ik het gegenereerd vanaf de website van voedingswaardetabel, Kijken we naar de hoeveelheid koolhydraten in andere vormen van zuivel, zoals yoghurt, kwark en melk, dan geeft het dit beeld: Je ziet dat melk al veel hoger in koolhydraten zit, dan bijvoorbeeld yoghurt of kaas. Melk bevat dus veel lactose, melksuiker, wat een enorme bloedsuikerpiek teweeg kan brengen. Dit is 1 van de redenen waarom melk vaak wordt afgeraden. Temeer ook omdat een glas vaak 250 ml bevat t.o.v. een bakje yoghurt van 150 ml. Je drinkt dan als het ware al snel 15 tot 20 gram koolhydraten weg.

Kan havermout in een koolhydraatarm dieet?

Past havermout in een koolhydraatarm dieet?

Past havermout in een koolhydraatarm dieet?

Havermout is, net als brood, beschuit en crackers, een populair ontbijt. Havermout wordt gezien als een gezond ontbijt omdat het veel langzame koolhydraten bevat, waardoor het bloedsuikerniveau stabiel blijft en je minder snel een hongergevoel krijgt.

Daarnaast bevat het ook veel vezels die goed zijn voor de spijsvertering, en bevat het goede voedingsstoffen als vitamines en mineralen. Maar past havermout in een koolhydraatarm dieet? Ondanks dat havermout veel goede eigenschappen heeft, is het een minder goede keuze wanneer je gewicht wil verliezen.

Het bevat het veel koolhydraten: maar liefst 62 gram koolhydraten per 100 gram havermout. Niettegenstaande dat dit langzame koolhydraten zijn, past het niet goed in een koolhydraatarm dieet. Een grote portie havermoutpap kan er namelijk al voor zorgen dat je te veel koolhydraten binnenkrijgt, zeker in de eerste fases van het Protiplan dieet.

See also:  Hoe Duur Is Wagyu Vlees?

Waarvan val je snel af?

Eet veel eiwit en vezels – Heb je vaak honger tussen de maaltijden? Eet dan bij elke maaltijd voldoende eiwitten, zoals ei, noten, paddenstoelen, zuivel of peulvruchten. Eiwitten blijven langer in de maag dan koolhydraten. Hierdoor heb je ook langer een vol gevoel.