HOME | Lots & More

Tips | Advies | Beoordelingen

Wat Kun Je Eten In Plaats Van Brood?

Wat Kun Je Eten In Plaats Van Brood
6x broodvervangers

  • Havermout.
  • Eieren.
  • Salade.
  • Yoghurt.
  • Pannenkoeken.
  • Soep.

Wat eten als je geen zin hebt in brood?

Pap – Pap klinkt misschien wat ouderwets, maar tegenwoordig bestaan hier allerlei lekkere en bijzondere variaties op. Denk bijvoorbeeld aan havermout- of rijstepap, maar ook aan pap van quinoavlokken of boekweit. Hierop kunt u bijvoorbeeld ook toppings strooien, denk hierbij aan fruit of noten.

Wat als ontbijt ipv brood?

Muesli met kwark – Nog zo’n makkelijk te maken ontbijt wat heerlijk en gezond is. Kies wel voor muesli zonder toegevoegde suikers zoals bijvoorbeeld de muesli met ekoland (mijn favoriet). Combineer het met (plantaardige) kwark of yoghurt, fruit, noten en superfoods en zoet met wat honing of agavesiroop.

Is Brinta een goed ontbijt?

Koolhydraten – Brinta is rijk aan koolhydraten, Een hoeveelheid van 35 gram Brinta, benodigd voor de bereiding van een portie, levert al gauw 23 gram koolhydraten. Koolhydraten leveren, net als eiwitten en vetten, energie. In ons huidige, westerse voedingspatroon krijgen we echter al gauw te veel koolhydraten binnen.

Zo’n 40-75% van de energie die we binnenkrijgen is afkomstig uit koolhydraten ( 4 ). Het wordt steeds duidelijker dat te veel koolhydraten niet goed voor je zijn en dat een koolhydraatarm dieet helpt bij het afvallen en veel gezondheidsvoordelen oplevert. Een goed uitgangspunt is om per dag niet meer dan 100 gram koolhydraten te eten.

Met een portie Brinta zit je al bijna op een kwart van die hoeveelheid. Wil je meer weten over koolhydraatarm eten, lees dan dit artikel. Conclusie : Brinta is in principe een gezond product, met name omdat het volkoren is en daardoor veel vezels bevat.

See also:  Hoe Lang Brie Buiten Koelkast?

Is brood in de ochtend gezond?

Kies een volkoren ontbijt – Ontbijt je graag met brood, kies dan voor volkorenbrood. Dit brood zit vol met goede voedingsstoffen en vezels. De vezels zorgen voor een goede stoelgang en helpen de kans op darmkanker te verkleinen. Ook zorgen vezels ervoor dat je langer een vol gevoel hebt, waardoor je minder snel trek heb tussen de maaltijden door.